Goddag, fremmede!

Det ser ud til, at du er ny her. For at komme i gang, klik på en af disse knapper!

INFO: I dette forum kan du vælge at være anonym som introvert, og bruge et pseudonym som brugernavn. Din e-mail bliver ikke offentliggjort.

Kort præsentation: Pernille :-)

PernillePernille Indlæg: 1
Redigeret 8. august i Præsentationsrunde

Hej Forum for introverte!

Jeg er 26 år, og er studerende i Aarhus og blev for tre år siden opmærksom på begrebet introvert. Jeg kan genkende mig i de fleste områder af ”de 27 tegn på at du er introvert”, og jeg har også taget nogle test på nettet. Der er altså ikke noget galt med mig, jeg er ikke sær eller underlig, jeg er ok og bare introvert :-)

Da jeg kom til tegn 27; ”introvert læser meget” måtte jeg grine, for jeg lå i sengen, og omkring mig, lå adskillige bøger. Så det tegn passer rigtig godt på mig. Og det gør ca. 90 % af de andre tegn også.

Udover at være introvert, er jeg også særlig sensitiv.

Kærlige hilsener
Pernille

Kommentarer

• MartinMartin Indlæg: 4
    Redigeret 8. august

Hej Pernille!

Mange tak for din præsentation.

Ja, som introvert kan man i mange ekstroverte sociale sammenhænge godt få følelsen af, at man er sær, underlig, eller der er ”noget galt med en selv”.
    Jeg læste for en del år siden, et interessant blog indlæg på engelsk: "There’s Nothing Wrong with You. You’re an Introvert."
    Det handler netop om, det med at føle sig forkert, fordi man er udmattet som introvert i forskellige store sociale sammenhænge.

Jeg er også selv særlig sensitiv på samme tid, og det er mange introverte der er. Det er dog ikke alle introverte, der kan identificere sig med det. Undersøgelser viser nemlig, at kun mellem 15-20 % af befolkningen er særligt sensitive, mens det er op til 30-50 % som er introverte personlighedstyper.

Jeg er i øvrigt også meget glad for at læse og skrive meget som introvert type, tegn 27. Det giver mig ofte energi.

Jeg glæder mig til erfarings- og vidensudveksling med dig, Pernille, her i forum! :-)

Kærlige hilsener
    Martin

Log in eller Registrér for at kommentere.

| © introvert.dk. Forsiden | Nyhedsbrev | Kontakt | Blog | Naturfotos | Forum-forside |