Goddag, fremmede!

Det ser ud til, at du er ny her. For at komme i gang, klik på en af disse knapper!

Svært ved at huske info om mennesker

Vil lige høre om der er andre, som har svært ved at huske nye mennesker?
F.eks. på en arbejdsplads, navne, hvem tager sig af hvad, hvor sidder de, hvad hedder kollegers børn, hvor skulle de hen i ferien, osv...

Jeg har virkelig svært ved at huske alle de her oplysninger - og det gør det svært at følge med socialt, hvilket jeg gerne vil. Og nogen gange kan det blive ret pinligt at spørge for tiende gang.
Men er det en konsekvens af at være introvert - eller har jeg bare en dårlig hukommelse?

Kommentarer

• Redigeret 5. august

Hej @MetteB,

Jeg kender det godt i forskellige sammenhænge. F.eks. havde jeg svært ved at huske navne, da jeg underviste nye klasser. Men når bare jeg har set navnene på skrift nogle gange, så kunne jeg bedre huske navnene. Så jeg har fundet ud af at, at jeg har en stærk visuel hukommelse med skrift

Måske skyldes det også, at kollegaers børn og ferie, og andre praktiske detaljer handler også meget om "small talk"-emner, som introverte ofte har det anstrengt med.
    Og især de introverte intuitive typer (IN** indenfor MBTI) finder det ofte mere interessant, at tale om det store billede, generelle emner, koncepter, teorier etc.

En sidste mulighed er stress-relateret. Det kan være ret stressende at starte på en ny arbejdsplads, og det kan for nogle mennesker belaste deres kortids-arbejdshukommelse?

Log in eller Registrér for at kommentere.