Goddag, fremmede!

Det ser ud til, at du er ny her. For at komme i gang, klik på en af disse knapper!

Velkommen i forum for introverte !

Redigeret 2. april i Præsentationsrunde
Hej

Velkommen i dette første og eneste forum på dansk for introverte!
Her hjælper introverte hinanden, så introverte ikke føler sig så alene i den ekstroverte verden.

Mere fokus på introverte, men stadig mange fordomme og misforståelser
I de senere år er der heldigvis kommet mere fokus på mennesker med introverte natur i bøger, blogs og grupper på Facebook. Men i modsætning til Facebook kan du i dette forum være helt anonym med et pseudonym som brugernavn. Da der stadig er mange der har et negativt billede af introverte, er det ikke altid hensigtsmæssigt, at skrive offentligt på nettet, at du er introvert, hvis det f.eks. udelukker dig fra jobs på arbejdsmarkedet. Det skyldes bl.a. en del chefer og medier stadigvæk har mange fordomme  eller misforståelser om introverte.

Kære introvert: Åbn dig op og deltag i forum!
Introverte læsere, som er usikre eller utrygge, kan nøjes med at læse med i starten her på forum. Imidlertid afhænger forumets overlevelse også af brugernes aktive deltagelse med nye indlæg og diskussioner.
Jeg ved godt, at det i begyndelsen kan være svært at åbne op og fortælle om dine erfaringer som introvert. For mig har det også været svært og jeg har skulle overvinde mig selv som introvert, for at åbne denne webside og skrive i dette forum.

Anonym, men du kan skrive mere om dig selv
Som udgangspunkt er du som sagt anonym som medlem her i forum. Din e-mail adresse vises ikke. Og du kan vælge et pseudonym som brugernavn, eller evt. kun dit fornavn. Men det er også muligt at uploade et foto, eller skrive mere om dig selv i din profil, eller give andre lov til at se din e-mail osv. Du kan også logge ind via din google-konto (gmail) eller Facebook, men dit brugernavn kan stadig være et pseudonym i den forbindelse.
Dine indlæg i forum er offentlige, så vi kan udbrede viden om introversion i Danmark. Men det er også muligt at skrive en privat besked til en anden bruger, som ikke bliver offentliggjort.

Erfaringsudveksling og netværk for introverte
Jeg ønsker at dette forum skaber en opbyggelig og opløftende erfaringsudveksling med strategier og råd for introverte her i forum, og får skabt nye kontakter og venskaber mellem introverte, samt et slags netværk for introverte i Danmark.

Med venlige hilsener
Martin, introvert.dk

Kommentarer

• Redigeret 17. august

godt initiativ

• Redigeret 3. september

Hej @Evan,

tak for din rosende ord og opmuntring.

Nogle har spurgt mig om det ikke var bedre, at starte et introvert gruppe på Facebook. Men jeg synes der er mange fordele ved et sådant traditionelt forum på internettet. Det skyldes at et sådant traditionelt internet-forum har flere fordele frem for et facebook gruppeforum, da der, efter min mening, efterhånden er alt for meget “støj”, “larm” og “forstyrrelser” på Facebook og andre sociale medier, hvor alle mulige kæmper hårdere og hårdere om brugernes opmærksomhed ved at råbe i mikrofon! (se billede herover) Og Facebook bruger flere og flere annoncer. Og Facebook har en ret dårlig søgefunktion, hvor det er svært at finde gamle diskussioner i et virvar af "information overload".

I et sådant her forum som her, er det derimod lettere at finde gamle diskussioner, lettere at søge efter forskellige emner på her på siden og via Google. Derved tror jeg at vi lettere kommer i dybere med introvert-diskussionerne, og diskussionerne er lette at finde frem igen efter et stykke tid. introvert.dk´s søgefunktion - klik her

Log in eller Registrér for at kommentere.