Goddag, fremmede!

Det ser ud til, at du er ny her. For at komme i gang, klik på en af disse knapper!

INFO: I dette forum kan du vælge at være anonym som introvert, og bruge et pseudonym som brugernavn. Din e-mail bliver ikke offentliggjort.

Men du har også mulighed for at skrive en privat besked til andre brugere af forum for introverte.

Præsentation: Hej, jeg hedder Martin :-)

MartinMartin Indlæg: 6
Redigeret 20. juli i Præsentationsrunde

Jeg hedder Martin, årgang 1969 og bor i Østjylland.

Jeg har startet dette forum og blog for introverte på dansk, fordi mine erfaringer er, at introverte (inklusiv undertegnede) ofte bliver misforstået i dagens Danmark.

Til daglig arbejder jeg som sproglærer med at undervise internationale medarbejdere i dansk sprog på forskellige virksomheder i Aarhus.

Dette har ikke altid været nemt for mig som udpræget introvert i mit liv, at begå mig i sociale sammenhænge, der hylder de udadvendte ekstroverte værdier. Jeg har forsøgt at deltage i de ekstrovertes kapløb i perioder. Men det har bl.a. betydet at jeg har måttet kæmpe med manglende energi, udbrændthed og stress, osv., fordi det strider mod min introverte natur, at opføre mig som ekstrovert i lange perioder.

Jeg opfatter mig selv som en social introvert, som er en introvert som er social, men ikke selskabelig anlagt.
En social introvert har dog stadig mindre behov for at være social end ekstroverte, og ofte under andre sociale betingelser/rammer end ekstroverte. Se f.eks. her: https://introvert.dk/sociale-aktiviteter-introverte/

I min fritid nyder jeg at gå ture med min hund, en Golden Retriever, i naturen, eller cykle og løbe. Jeg kan også godt lide at læse om introversion i forskellige bøger, websider, blogs og i Facebook-grupper. Jeg prioriterer derudover også møder med få venner eller familiemedlemmer i min fritid.

Jeg ønsker at mange introverte vil deltage i dette forum: Kommer der kun få indlæg er det også ok, for en god introvert kerneværdi er nemlig: At kvalitet er vigtigere end kvantitet (Less is more)   B)

Mange kærlige introverte hilsener  <3

Martin :) 

Herunder sidder jeg med min hund, Aya, i sofaen:

Kommentarer

• AnarkistenAnarkisten Indlæg: 2
    Tak fordi du har oprettet dette forum.
     Jeg er en kvinde årgang 1962. Er både introvert og meget sensitiv, så jeg skal virkelig passe på mig selv. Det er jeg til gengæld god til. Min datters kæreste synes, jeg virker ret sær :-)
    Glæder mig til at være med i dette forum og dele erfaringer med andre introverte. Synes det er rigtig skønt at man kan være anonym herinde.
  • AnarkistenAnarkisten Indlæg: 2
    PS: Kan man få tilsendt mail, når der er aktivitet i den tråd, man har blandet sig ind i?
  • MartinMartin Indlæg: 6
    Redigeret 12. juli
    Hej Anarkisten,

Tusind tak for din feedback. Skønt anonymt brugernavn du har valgt  :)
    Tak fordi du deler dine udfordringer med at være introvert.

Forum er netop indstillet til at man automatisk får en e-mail, når der er flere kommentarer til et indlæg/tråd/diskussioner, man har deltaget i. 

Men du kan altid selv ændre det ved at klikke på ”rediger profil” og til venstre skal man klikke på ”indstillinger for notifikationer”
    Herefter kan man afkrydse/afmelde feltet:
    ”Send mig en notifikation, når folk kommenterer på diskussioner, som jeg har deltaget i.”

Log in eller Registrér for at kommentere.

| © introvert.dk. Forsiden | Nyhedsbrev | Kontakt | Blog | Naturfotos | Forum-forside |